Turizam: Ilirija d.d.

Profil kompanije

Ilirija d.d. je kompanija sa sjedištem u Biogradu na Moru, s više od 66 godina neprekidnog i kontinuiranog turističkog djelovanja i postojanja na domaćem i međunarodnom turističkom tržištu. Društvo je danas jedna od dvadeset vodećih turističkih kompanija u Hrvatskoj, sedma u Dalmaciji i jedna od tri vodeće turističke kompanije u Zadarskoj županiji.

Društvo je nositelj ukupnog turističkog i gospodarskog razvoja biogradske rivijere. Smještajni objekti nalaze se na najatraktivnijim i najprestižnijim lokacijama uz obalu mora i u centru grada, u neposrednom okruženju čak 4 Nacionalna parka te 3 Parka prirode, te predstavljaju idealnu destinaciju za upoznavanje svih prirodnih i kulturoloških ljepota Hrvatske.


Kroz navedeno razdoblje iz isključivo hotelske kompanije Društvo je izraslo u suvremenu turističku kompaniju sa svim ključnim segmentima mediteranske odnosno jadranske turističke ponude, a od 2016. godine akvizicijom Poslovno-trgovačkog centra City Galleria postaje kompanija sa širokim spektrom djelatnosti čiji portfelj čine sljedećih 5 sektora: 

  1. Hotelijerstvo (Ilirija Resort Hotels&Villas)  s ukupno 4 hotela, 435 soba, 910 kreveta
  2. Nautika (Marina Kornati) - 805 vezova, 2.000 osoba
  3. Kamping (kamp „Park Soline“) - 1.208 parcela, 3.624 osoba
  4. Destinacijska menadžment kompanija/DMK Ilirija Travel, predstavlja komplementaran i integriran proizvod svih turističkih sektora Društva, kroz koju je u devet mjeseci 2023. organizirano 175 posebnih događanja za 17.518 osoba, a svoje poslovne aktivnosti provodi u sljedećim objektima: Arsenal, difuzni hotel, event brod „Nada“ i Villa Primorje.
  5. Real-estate sektor odnosno Poslovno-trgovački centar City Galleria, smješten u Zadru, jedan je od dva najveća trgovačka centra u zadarskoj regiji.
Sastavni dio ponude unutar turističkog sektora Društva su i ugostiteljski objekti s ponudom i uslugom hrane i pića (restoran „Marina Kornati“, restoran „Park Soline“, Aquatic centar, Lavender lounge bar i Beach bar „Donat“). Kongresni kapaciteti namijenjeni su klijentima koji traže kompletnu uslugu organizacije događaja (logističku, tehničku, ugostiteljsku itd.) u autentičnom ambijentu u kojem se istovremeno odražava povijest, kultura i tradicija mjesta, destinacije i regije. 
 
Svoje poslovanje Društvo temelji na pružanju usluga korištenjem svojih kapaciteta (hotelskih, nautičkih, kamping) pružajući istovremeno dodatne sadržaje i usluge kroz sustav destinacijske menadžment kompanije Ilirije Travel. 

Razlozi i ciljevi za uvrštenje na burzu

Dionice Društva od 2003. godine uvrštene su na Zagrebačku burzu na Kotaciju javnih dionički društva i od tada se nalaze na uređenom tržištu kapitala u Republici Hrvatskoj. Od 2009. godine dionice kompanije uvrštene su na Redovito tržište Zagrebačke burze. Odlukom Glavne skupštine od 04.09.2015. godine odnosno rješenjem Zagrebačke burze od 26.10.2015. godine sve dionice Ilirije d.d. uvrštene su odnosno prelaze na Službeno tržište Zagrebačke burze čime Društvo okreće novu stranicu tržišnog, financijskog i burzovnog ponašanja te daljnjeg razvoja kao moderne korporativne kompanije. 

Uvrštenje na Zagrebačku burzu, koja okuplja niz najuspješnijih poslovnih subjekata u Republici Hrvatskoj, čiji se financijski i poslovni podaci mogu kontinuirano pratiti i uspoređivati, za Društvo je svakako stvar poslovnog ugleda. Također, uvrštenjem na Zagrebačku burzu Društvo je dobilo na znatnoj vidljivosti među domaćim i stranim investitorima što je u bitnome povećalo mogućnost pribavljanja potrebnog kapitala javnom ponudom dionica i rezultiralo činjenicom da je Društvo disperziralo svoj portfelj i iz isključivo turističke kompanije preraslo u  kompaniju sa širokim spektrom djelatnosti. 

Nadalje, financiranje putem tržišta kapitala snaži kapitalnu poziciju kompanija, doprinosi dodatnoj sigurnosti postojećim i novim investitorima, te daje veću slobodu kompanijama u odnosu na financiranje putem banaka snažeći financijsku poziciju Društva za njegov daljnji razvoj i rast. 

Izlazak na Zagrebačku burzu posebice prelazak na veću kotaciju dodatno je učvrstilo poziciju Društva kao javne kompanija i značajno ojačalo poslovanje u skladu s načelima i praksom dobrog korporativnog upravljanja uz visoku razinu transparentnosti i odgovornosti prema svim njenim dionicima. Ovo podrazumijeva da u skladu s mjerodavnim propisima javno i pravovremeno Društvo objavljuje ključne informacije o poslovanje kompanije počevši od financijskih izvještaja, koji realno i objektivno prikazuju financijski položaj Društva i njegove rezultate poslovanja, odluka upravljačkih tijela, korporativne obavijesti, izvještaja o održivosti itd. odnosno jača transparentnost i otvorenost kompanije prema svim dionicima posebice investicijskoj javnosti, domaćem i međunarodnom tržištu kapitala.

Održivost

Društvo temelji svoje poslovanje na načelima održivog razvoja gdje gospodarski razvoj ne ugrožava postojeće prirodne resurse, kulturnu povijesnu i prirodnu baštinu te takvim vidom odgovornog i održivog turizma u kojem se u ravnoteži nalaze sadašnji i budući gospodarski, društveni, upravljački i ekološki zahtjevi, svih sudionika poslovnog procesa osigurava dugoročnu opstojnost Društva kao gospodarskog subjekta, turizma kao industrije i budućnost generacijama koje dolaze.

Također, Društvo je usmjereno na kontinuirani gospodarski rast i razvoj, održavanje konkurentnosti u turističkoj gospodarskoj grani s ciljem da poslovanjem doprinosi dobrobiti stanovništva lokalne zajednice i načina života turističke destinacije, kao i uravnoteženju  opravdanih, realnih i očekivanih interesa svih sudionika poslovnog procesa, počevši od dioničara, zaposlenika, kupaca, dobavljača, ostalih vjerovnika, lokalne i šire društvene zajednice, ne dovodeći u pitanje očuvanje prirode i prirodnih potencijala koje Društvo koristi.

Društvo je svjesno da se uspjeh u poslovanju ne mjeri samo ostvarenjem financijskih rezultata već se i jednako podrazumijevaju i aktivnosti u segmentu društvene odgovornosti i doprinosa održivom razvoju. Biti društveno odgovoran za nas podrazumijeva da stvaranjem vrijednosti za kompaniju odnosno dioničare, istovremeno stvaramo vrijednost i za širu zajednicu.

E (Zaštita okoliša) - Zaštita okoliša i očuvanje prirodnih resursa kao što su voda, zrak, tlo i bioraznolikost iznimno je bitan segment u poslovanju Društva. Jedan od ključnih ciljeva u poslovanju je smanjiti sveukupne negativne utjecaje naše djelatnosti na okoliš, ali i klimatske promjene.

Svakodnevnim operativnim aktivnostima Društvo nastoji smanjiti potrošnju bilo kojeg oblika energije u svojim objektima. To postižemo korištenjem uređaja i strojeva visokog energetskog razreda, kupnjom električnih vozila, korištenjem energetski učinkovitih tehnologija i smanjenjem  nepotrebne potrošnje energije različitim dnevnim mjerama i edukacijama zaposlenika. 

Racionalizacija resursa poput pitke vode također je sagledana kao segment kojim se u Društvu upravlja na dnevnoj razini. Za zalijevanje zelenih površina u kampu koristi se voda iz vlastite bušotine, a na svim potrošačkim mjestima smještajnih kapaciteta instaliramo vodno štedljivu opremu.

Proizvedeni otpad u poslovnim procesima vrlo detaljno i učinkovito se razdvaja, kako bi izdvojili reciklabilne dijelove. Na ovaj način smanjuje se i ukupna nastala količina nastalog otpada, a dodatno  Društvo ulaže u opremu koja smanjuju volumen proizvedenog otpada.

Očuvanje bioraznolikosti kao jedan od načina očuvanja prirode je posebno naglašen u našem poslovanju. U svojim objektima Društvo se maksimalno trudi očuvati ekosustave, pa se posebno ističe kamp gdje se godišnje obnavljaju postojeći šumski nasadi i sade autohtone mediteranske vrste.

Društvo okolišem upravlja sustavno i kroz implementaciju međunarodne norme ISO 14001 koja je implementirana i certificirana u svim dijelovima poslovanja, a redovito održava kriterije i međunarodno ekoloških markica poput Plave zastave u nautici i Zelenog ključa u kampingu.

S (Društvena odgovornost) - Društvena odgovornost poslovanja provodi se kroz: transparentnu i otvorenu komunikacija s dionicima, razvoj lokalnog i regionalnog gospodarstva, zapošljavanje lokalnog stanovništva, brigu o zaposlenicima kroz osiguranje prava na osobni i profesionalni razvoj i brigu o materijalnim pravima, angažiranje lokalnih dobavljača, sustav korporativne filantropije kojim podržavamo aktivnosti i projekte od šireg interesa za zajednicu, aktivnosti na području razvoja ponude i sadržaja destinacija u kojima poslujemo, sudjelovanje u radu stručnih i profesionalnih udruženja, podupire aktivnosti drugih organizacija, udruga, lokalne i regionalne samouprave, te promiče i implementira aktivnosti održivog i odgovornog poslovanja.

G (Poslovanje i usklađenost) - Društvo u svom poslovanju djeluje u skladu s načelima i praksom dobrog korporativnog upravljanja uz visoku razinu transparentnosti i odgovornosti prema dionicima. Kompanija ima dualističku upravljačku strukturu s jasno razdvojenim ovlastima i odgovornostima, primjenjuje kodeks korporativnog upravljanja i etički kodeks poslovanja, jasno postavljene i iskomunicirane poslovne ciljeve te poštuje i primjenjuje načela raznolikosti i jednakih mogućnosti, kontinuirane aktivnosti usmjerene ka izvrsnosti usluge i operativnih procesa kroz implementaciju domaćih i međunarodnih standarda upravljanja, kvalitete usluge i sigurnosti. Također, u svom poslovanju vodi se načelima  održivog poslovanja što je sastavni dio korporativne strategije, a ima za cilj stvaranje dodane vrijednosti za sve dionike poslovnog procesa kroz uravnoteženje njihovih prava, obveza i interesa. Upravo ovako postavljena strategija održivog poslovanja otvara nove prilike za razvoj i održivost poslovanja kroz kontinuirani razvoj novih proizvoda i usluga.


ILRA   Dionice Ilirija d.d.

Internet stranice izdavatelja

Više izdavatelja u turističkom sektoru: